Jyväskylän Taiteilijaseura

Jyväskylän Taiteilijaseura ry on Jyväskylässä ja Keski-Suomessa toimiva ammattikuvataiteilijoiden järjestö. Taiteilijaseura on perustettu vuonna 1945. Jyväskylän Taiteilijaseurassa on noin 130 jäsentä.

Taiteilijaseura pyrkii toiminnallaan edistämään alueen kuvataidetta ja parantamaan taiteilijoiden ammatillista ja sosiaalista asemaa: se järjestää näyttelyitä ja tapahtumia, ylläpitää galleria- ja taidelainaamotoimintaa sekä on yhteydessä kulttuurialan virkamiehiin ja organisaatioihin.

Taiteilijaseura pyrkii aktiivisesti ottamaan kantaa Jyväskylän kaupungin sekä Keski-Suomen alueen kuntien kulttuuripolitiikkaan, jotta taiteilijoiden, taiteilijaseuran ja taidelaitosten toimintaedellytykset säilyisivät.

Jyväskylän Taiteilijaseura sijaitsee Beckerin talossa Jyväskylässä (Seminaarinkatu 28). Talossa toimii Galleria Becker ja taidelainaamo.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close